Fiona卓二2贰

现充退圈自萌中。个人原因,与球员无关。
没有删过文全是lofter屏蔽,屏蔽量极大,或许某天会重新发布。

Memory - Sarah Brightman

忘了说,猫咪文的引援就是这首歌。


韦伯的音乐剧《猫》中最有名的的曲目,我蛮喜欢莎拉布莱曼这个版本的,大气一些嘛。


Midnight, not a sound from the pavement
午夜,大地一片死寂

Has the moon lost her memory? 
是否月亮也失去了她的记忆?

She is smiling alone
她独自笑得多么凄凉

In the lamplight
路灯下

The withered leaves collect at my feet
落叶开始在我脚下堆积

And the wind begins to moan
而风儿,也开始哀鸣

 

Memory, all alone in the moonlight
回忆,孤零零地站在月光里

I can smile at the old days
我能梦到那些过去的日子

I was beautiful then
那时的我曾经多么美丽

I remember
想起那时

The time i knew what happiness was
我才明白什么叫做幸福

Let the memory live again
就让回忆,再度降临

 

Every street lamp
每一盏街灯

Seems to beat
似乎都在发出

A fatalistic warning
致命的警告

Someone mutters
有人低语

And a street lamp gutters
街灯闪烁明灭

And soon it will be morning
另一个早晨很快就要到来

 

Daylight, i must wait for the sunrise
破晓,我必须等待日出

I must think of a new life
我必须思索一种新的生活

And i mustnt give in
而且我不能屈服

When the dawn comes
当黎明到来

Tonight will be a memory too
今夜也将成为回忆

And a new day will begin
新的一天也将开始

 

Burnt out ends of smokey days
燃烧吧结束这如烟的日子

The stale cold smell of morning
清晨腐败冰冷的气息

The street lamp dies
街灯熄灭

Another night is over
又一个夜晚逝去

Another day is dawning
新的黎明即将到来

 

Touch me, its so easy to leave me
靠近我吧,离开我是如此的容易

All alone with my memory
就让我独自留在凄凉的回忆里

Of my days in the sun
回想那些曾经灿烂的时光

If you touch me
但如果你靠近我

Youll understand what happiness is
你就会了解什么是幸福

Look a new day has begun... 
看,新的一天,已经到来……

评论
热度(6)

© Fiona卓二2贰 | Powered by LOFTER